Koolhydraatarm hapjes

Als je van de gevulde koeken en de zakken chips af wil blijven maar wel (nog) zin hebt in wat lekkers tussendoor of ’s avonds. Wat neem je dan?

Als je genoeg aan 3 maaltijden hebt (en dat heb je al snel als je Grip op Koolhydraten volgt) maak van onderstaande hapjes dan eens een lekkere plank voor de lunch of gezellig als zaterdagavond maaltijd.

  1. Paar plakje vleeswaren gevuld met rucola, augurk, reepjes paprika, asperge enzovoort
  2. plak koolrabi met notenpasta, avocado met tomaat, plakje zalm met komkommer enzovoort
  3. Zelfgemaakte granola ofwel cruesli met kokos, havervlokken en zaden
  4. Spiesje met cherry tomaatjes (max 5 stuks), mini-mozzarella en blaadjes basilicum
  5. Eenhaps mini pizza van schijfjes komkommer of courgette belegd met geraspte kaas en schijfje tomaat
  6. Ei gevuld met avocado; meng het eigeel en avocado met wat mayonaise en yoghurt en vul daar het ei mee
  7. Schaaltje rauwkost met humus, yoghurtdip of knoflooksaus
  8. Rauwe ham gevuld met hüttenkäse en radijs of komkommer
  9. 6 olijven gevuld met feta
  10. Paar blaadjes witlof belegd met zalm of zalmmousse
  11. Gevulde mini-paprika of tomaatjes met zelfgekruide cottage cheese
  12. Blokjes kaas
  13. Plakjes worst, bifi worstjes, stukjes brie of andere franse kaasjes
  14. plakjes komkommer met filet american
  15. Kippevleugeltjes uit de oven
  16. Blad ijsbergsla met eiersalade (gekookt eitje prakken, mayonaise, peper, zout en wat italiaanse kruiden) oprollen als wrap.

 

Advertenties

Één reactie Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s