Vitamine C?

Van de week kreeg ik de vraag hoe het zit met vitamine C en koolhydraatarm eten. Omdat fruit wel een dingetje is… Natuurlijk kan je in je koolhydratenuurtje een sinaasappel of kiwi eten maar is het niet beter om je vitaminr C ‘gewoon’ uit groente te halen?

In welke groentes zit dan vitamine C? En hoe verhoudt zich dat tot de sinaasappel of de kiwi?

100 gram boerenkool bevat 120 mg vitamine C, 100 gram spruitjes 85 mg en 100 gram brocolli 89 mg. En zeg nou eerlijk, wat is nou 100 gram groente,  binnen koolhydraat-arm eet je snel 300 a 400 gram groente per persoon.

En dan nu de sinaasappel, 50 gram per 100 gram (kleine sinaasappel) en de kiwi bevat 79 gram. 

Vitamine C helpt je immuumsysteem een boost te geven, heb je ontstekingen of voel je een verkoudheid opkomen, slik dan een paar dagen hoog gedoseerde vitamine C, bijvoorbeeld die van Vitakruid. 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s